Jumaat, 29 Januari 2010

Bila Kasih Tak Bertepuk Sebelah Tangan..

Jangan salah faham... Tajuk memang macam pelik tapi ini dituju pada SAHABAT.
Rupanya aku tidak lah bertepuk sebelah tangan sebabnya sahabatku juga menyanyangi ku..
macam mana aku tahu?? Dari matanya dari kata-katanya dari perbuatanya dan dari tingkah lakunya.. Bila kita ikhlas bersahabat Allah akan datangkan rasa sayang dalam hati kita..

tapi.....

Sahabat saya ini dah bgtau awal-awal dia kata bila kita mengakui kita bersahabat kerana Allah, Allah akan uji persahabatan kita ini..masa itu banyak kemungkinan akan terjadi sama ada ujian Allah beri itu mengerat kan tau menjauhkan jadi aku kena bersedia dan aku selalu berdoa biar lah ujian Allah beri itu akan mengeratkan lagi persahabatan kami..amin....(syg hafizah!!)

a aa ada lagi...aku teringat kata-katanya, suami didunia belum tentu suami kita di syurga nanti (bidadara). Sebab tu kita kena cinta Allah lebih dari segalanya.. jadi kalau kita ini seorang yang cintakan Allah lebih dari segalanya tak akan kisah jika bermadu...(hehehe tak xde suami lg tau) sebab janji Allah itu benar!

aku tanya pada dia sanggup ker dia bermadu dengan aku kalau ditakdirkan??dia kata kenapa tak kalau bermadu dengan orang yang kita suka..maksud sahabat aku ni kalo perempuan tu dia suka atau baik dia tak kisah dan sanggup tapi kalo perempuan tu dia tak suka memang dia tak rela..(bestnya xpasal2 dapat jd adik beradik)...ini contoh je.. moral of story nya kekasih kita di dunia belum tentu kekasih kita di syurga..jadi jangan pening-pening pikir soal jodoh kita serah pada Allah dan Cintakan Allah dahulu dari yang lain.. Letak dalam hati Allah yang Utama..kerana bila cinta pada Allah cinta yang lainnya akan datang kemudian insyaallah...

Ya Allah aku serahkan padaMu soal jodohku kerana aku sendiri tidak tahu yang terbaik untuk ku.. Aku yakin bisikan hatiku Kau mendengarnya.. berikan lah yang terbaik untukku dan sahabatku Hafizah Haris..amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan