Ahad, 17 Januari 2010

baru aku mengerti kini walaupun kita bersedih gembira suka benci sayang cinta atau apa-apa jua perasaan kita rasa kepada Allah lah harus kita harus kita kembali. Aku tersentuh melihat sahabatku menangis begitu..air mata nya keluar benar-benar air mata ikhlas. ikhlas kerana cintanya dan takutnya dia pada Tuhanya, ibunya serta rakan-rakanya.

Betapa sygnya dia pada kebajikan hingga terlupa pada hak pada dirinya sendiri. tapi persoalanya kenapa mengapa ada yang tidak dapat melihat keikhlasannya?? sedangan aku yg baru mengenalinya sangat mengkagumi keikhlasan serta tawakal pada Tuhannya.. Mana hati mereka??butakah mata mereka??mata buta atau hati yang buta???mata yang buta tidak mengapa tapi jangan hingga memiliki hati yang buta!!

Aku disampingnya hanya sekadar mendengar luahan hatinya kerana hanya itu yang aku mampu lakukan tapi hati aku bersedih kerana cukup kecil bantuan aku padanya..dimalam harinya tidur tidak lena mengenang sahabatku ni..pikiran ku ligat berpusing berputar mencari jalan apakah harus ku lakukan..pkul 1 pg aku terjaga dari tidur atau pun mmg aku berjaga..Aku bangun memohon petunjuk illahi tuhan yang memiliki alam ini,Pemilik kekayaan serta kekuasaan ini..
tp aku masih belum boleh ketawa kini,senyuman ku masih dusta..

Ya Allah bukalah mata mereka,bukalah mata hati mereka....

pada sahabatku aku akan sentiase disampingmu, membantu, dengar luahanmu dan jika dengan keizinan Allah aku kan membantu lebih dari itu..kesabaran lah kerana Allah amat menyayangimu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan